Iosseliani купить в интернет-магазине #Iosseliani

Chant d'hiver : Otar Iosseliani, l'enchanteur À lui seul, dans Chant d'hiver, du réalisateur géorgien Otar Iosseliani, le comédien français interprète avec brio une dizaine de personnages. Après avoir été aristocrate, il sera clochard, puis aumônier sur un champ de guerre, concierge collectionneur

Le "Chant d'hiver" irrévérencieux d'Otar Iosseliani Ce sont des moments de vie que Iosseliani traduit dans son cinéma. Le cours de l'existence qu'il saisit. Et nos attentes avares, celles-là même que nous sommes tellement habitués à voir comblées, sont ici tournées en totale dérision. "Vous attendez

[Interview] Rufus pour la sortie de « Chant d'hiver » d'Otar Iosseliani Vous entrez magnifiquement dans l'univers poétique et malicieux d'Otar Iosseliani : comment l'avez-vous rencontré ? Rufus : Il y a une dizaine d'années, j'avais envoyé à Otar Iosseliani un livre que je venais d'écrire, Si Dieu meurt, je ne lui

Interview d'Otar Iosseliani par Xanaé Bove Pour la sortie de son nouveau film Chant d'hiver, a rencontré le grand Otar Iosseliani. Un honneur et surtout une Joie car comme le dit joliment ce grand tisseur de fresques baroques et bâtisseur de puzzles, Il faut se rappeler que les

Александр Маринеско - украинец, ставший гордостью всех подводников СССР Маринеско Александр Иванович, родился 15 января 1913 года в Одессе, скончался от рака в возрасте 50 лет 25 ноября 1963 года в Санкт-Петербурге. Командир подводной лодки "С-13" Балтийского флота, одержавший в одном походе две самые крупные победы всего подводного

Chant d'hiver Ca commence un peu comme le film de Buñuel, Le Fantôme de la liberté, où le cinéaste hispano-mexicain reconstituait à sa façon un célèbre tableau de Goya montrant les horreurs de l'invasion napoléonienne en Espagne, le 3 mai 1808. Sauf que chez

Parasite Party: Otar Iosseliani's 'Winter Song' - Hyperallergic

Parisian by way of Soviet Georgia, director Otar Iosseliani, whose new film Winter Song premiered this past week at the Film Society of the Lincoln Center’s Rendez-Vous with French Cinema, is what one might refer to as a citizen of the world. Although his work can be difficult to describe, much less categorize, the bygone authorities of the filmmaker’s Marxist-Leninist homeland did manage to coin a number of useful aesthetic terms with some bearing on Iosseliani’s practice:... for all his irreverence, Iosseliani has been laboring for decades to earn them with a seriousness of purpose bordering on the pious. By the time he graduated in 1965, Khruschev’s thaw was in full swing, and a young Soviet artist could look forward to a more open and vital socialist culture. Iosseliani instantly proved himself as an uncommonly astute chronicler of everyday life, drawing from the comic rhythms of his native Georgia to great effect in such films as There Once Was a Singing Blackbird (1972) and Pastorale (1975). Alas,... In France, Iosseliani reinvented himself with his international breakthrough Favorites of the Moon (1984). Augmenting the naturalism of his early work with a slapstick absurdism pitched somewhere between the worlds of Luis Bunuel and Wile E.... And so was born Iosseliani’s mature style, the vision of neither bewildered tourist nor native son, sympathetic yet supremely ironized, untroubled by an obligation to get to anyplace in particular, but always on the move. A prelude set in Paris’s revolutionary days depicts the execution of a treasonous aristocrat, dividing Iosseliani’s bemused affection between the bawdy, gawking throng and the condemned man, who refuses to part with his pipe. The guillotine drops, and the man’s head is lifted — pipe in mouth — for the crowd to see, preserving a sort of civility even in death. A few minutes later, the action has shifted to the 2008 Russo-Georgian War, where the Orthodox chaplain of a particularly rapacious and kleptomaniacal Russian unit changes from his religious costume to his military one, briefly revealing his mob... Loosely held together by the friendship between two older men (French veteran Rufus and fellow Georgian Amiran Amiranashvili), the film’s manifold threads involve an aristocrat in default, bickering couples, the black market exchange of weapons... Iosseliani dispenses with any overt narrative signposts, leaving it to the viewer to figure out the action for themselves (I will admit that it took me some time to reliably tell apart the various older men, each of whom boasts facial scruff of... To this end, the camera maintains enough distance from the characters to clearly show them moving.

hyperallergic.com

Лещенко о "схеме Яценюка-Мартыненко" по урану: Фирмой-прокладкой владеет кузен Жвании Александр Иосселиани - GORDONUA.COM

Конечным бенефициаром фирмы-прокладки из Лихтенштейна Nemessis Anstalt является гражданин Грузии Александр Иосселиани – кузен многолетнего партнера бизнесмена Николая Мартыненко Давида Жвании, сообщил нардеп от БПП Сергей Лещенко. Владельцем фирмы-прокладки из Лихтенштейна Nemessis Anstalt, задействованной в коррупционной схеме поставок уранового концентрата из Казахстана на украинское государственное предприятие "Восточный горно-обогатительный комбинат" по завышенным... Об этом сообщил в Facebook народный депутат Украины от Блока Петра Порошенко Сергей Лещенко. По его словам, дело этой фирмы расследуют детективы Национального антикоррупционного бюро Украины. "НАБУ приобщило к материалам дела Мартыненко мои материалы из Лихтенштейна и Австрии о конечном бенефициаре прокладки Steuermann. Им оказался Александр Иосселиани – кузен многолетнего партнера Мартыненко Давида Жвании", – написал Лещенко. Он добавил, что сам Жвания заявлял, что создавал фирму Steuermann для торговли абразивами, и Мартыненко самовольно вставил ее прокладкой в схему поставок урана из Казахстана в Украину. По данным нардепа, согласно контрактам, Steuermann покупала урановый концентрат в Казахстане по $95 за 100 кг. "А на украинское государственное предприятие концентрат продавался австрийской прокладкой по $129", – сообщил Лещенко. По его словам, в контактах было оговорено, что казахский продавец "за свой счет и на свой риск должен организовать все необходимое: транспортировку и страхование, поставки до станции Тополи, Украина". В 2014 году было законтрактовано в Казахстане 400 тонн, в 2015-м – 600 тонн", – рассказал нардеп. 18 января Мартыненко после допроса в Национальном антикоррупционном бюро Украины (НАБУ) заявил журналистам, что Лещенко получает большие деньги от российской стороны за ведение против него информационной войны. "Господин Лещенко получает достаточно большие деньги (по моей информации, 67 тыс. в месяц) за то, что он ведет информационную войну против меня. Некоторые материалы у меня уже на сегодняшний день есть, я их буду давать немного позже", – заявил Мартыненко. В ответ Лещенко заявил, что подал иск в Шевченковский райсуд Киева на экс-народного депутата, бизнесмена Николая Мартыненко и телеканал "112 Украина". Все материалы, которые размещены на этом сайте со ссылкой на агентство "Интерфакс-Украина", не подлежат дальнейшему воспроизведению и/или распространению в любой форме, кроме как с письменного разрешения агентства.

gordonua.com

Otar Iosseliani: Nesnažím sa zapáčiť všetkým - Pravda.sk

Študovali ste film na VGIK-u, kde v tom čase pôsobil aj režisér Alexandr Dovženko. Dovženko umrel rok nato, ako som prišiel na školu. Mal som šťastie, že ma neučil Michail Romm ani Sergej Ejzenštejn. Romm natočil tri filmy o Leninovi, a aj Ejzenštejn vytvoril na Stalinovo želanie ideologický film Ivan Hrozný. Išlo o apológiu krutého diktátora a každý vie, že medzi Ivanom Hrozným a Stalinom je jasná paralela. Romm bol vzácny človek, ale tak sa bál boľševikov, že pre nich natáčal. Neskôr sa spamätal a urobil pár odvážnych filmov, jedným z nich bol Obyčajný fašizmus. Áno, v tej dobe bolo možné točiť aj takéto filmy. Ironický pohľad na fašizmus bol povolený. Paralely, ktoré sa dali odčítať medzi fašizmom a sovietskym zväzom, tam boli a kto chcel, našiel si ich. Buď urobiť tie filmy tak, ako som ich urobil, alebo ich neurobiť vôbec. Gruzínsko nie je Rusko, je ďaleko od Moskvy. Bolo obsadené boľševikmi, ale Moskva sa naň pozerala skrz prsty. To, čo sa dalo inscenovať v gruzínskom divadle, bolo v moskovskom nemožné. Považovali ste niektorých filmárov za odvážnych. Sergej Paradžanov, Gleb Panfilov, Andrej Tarkovskij, Ilja Averbach a oproti nim tisíctristo režisérov, ktorí nakrúcali to, čo sa od nich chcelo. Nedá sa povedať, že ja sám som bol proti režimu. Ľudia v cenzúre si veľmi vážili režisérov, ktorí točili proti a nepodriaďovali sa. Medzi cenzormi sme mali svojich priateľov a priaznivcov. Fungovalo to zaujímavo, film sa najprv natočil a až potom ho zakázali. Žiadne filmy, ani malé krátkometrážne, ani celovečerné sa v kinách nepremietali. Stali sa poličkovými filmami. Toto odkladanie malo taký zmysel, že po perestrojke vyšli von. S celovečerným debutom Kým padá lístie, za ktorý ste dostali v Cannes cenu FIPRESCI, vás v roku 1968 do Francúzska nepustili. Ako sa tam film dostal. Doma bol film zakázaný, ale za hranice ho predávali, čím demonštrovali demokraciu. Nominovali ho do Cannes, ale ísť som tam nemohol. Tým, že film zakázali, získal režisér úctu. Národ si ho vážil, čo vyvolávalo závisť tých kolegov, čo sa režimu podriaďovali. Doslova škrípali zubami nad tým, že sme neboli potrestaní. Nemohol sa zmieriť s tým, že jeho film Andrej Rubľov sa predáva za hranice a v Rusku ho publikum v kinách nemôže vidieť. A my ostatní sme si mysleli, že sú voči nám spravodliví. V Gruzínsku sme pili, veselili sa a nemali sme problém. Dokonca vám na osem rokov zakázali úplne natáčať filmy, či nie. No a čo, pil som vodku. (smiech) Potom sa objavil jeden zvláštny človek, Gruzínec, ktorý vzal na seba zodpovednosť, aby ma pustili točiť filmy do Francúzska. Štátnemu filmu sa to veľmi zapáčilo, no mysleli si, že ich zradím, že odídem a už sa nevrátim, tak ako mnohí predo mnou. Ale ja som sa vrátil, čo v riaditeľovi Štátneho filmu vyvolalo zúrivosť. Privítal ma otázkou, či som nezabudol po rusky, kým som bol preč. Na čo som sa ho ja opýtal, či sa on naučil po rusky, kým som tu nebol. Také hry to boli v tom čase. Aké filmy ste tam mali natočiť.

kultura.pravda.sk

IOSSELLIANI JEWELLERY IOSSELLIANI was born as a way to express their creative vision while grounding it in the aesthetic of traditional Italian jewellery. A seasonal fashion accessories ...

IOSSELLIANI IOSSELLIANI WEDDING COLLECTION. CLASSIC COLLECTION. Italian Contemporary jewelry. LOOK BOOK. 2014 SPRING/SUMMER. Copyright© IOSSELLIANI and H.P.FRANCE All rights ...

Otar Iosseliani - IMDb Otar Iosseliani, Director: Adieu, plancher des vaches!. Otar Iosseliani was born on February 2, 1934 in Tiflis, Transcaucasian SFSR, USSR as Otare Davidovich Ioseliani.

Otar Iosseliani - Wikipedia Otar Iosseliani (Tbilisi, 2 februari 1934) is een Georgisch-Franse filmregisseur. Iosseliani studeerde in 1952 af als componist, dirigent en pianist aan het ...

Otar Iosseliani - Wikipedia, the free encyclopedia Otar Iosseliani (Georgian: ოთარ იოსელიანი, born 2 February 1934) is a Georgian-French film maker. He was born in the Georgian capital city ...